Mieszkańcy Gminy Władysławów!



    Urząd Gminy Władysławów uprzejmie informuje, że począwszy od dnia 18 maja 2015 r. wszyscy mieszkańcy naszej gminy zainteresowani demontażem i utylizacją wyrobów zawierających azbest mogą w tutejszym Urzędzie Gminy złożyć wniosek o sfinansowanie usuwania wyrobów zawierających azbest. Każdy, kto złoży ów wniosek wraz z niezbędnymi załącznikami i spełnia wymienione poniżej kryteria może liczyć na 100 % sfinansowanie kosztów demontażu i odbioru eternitu lub odbioru zdjętego już eternitu.


    O pomoc finansową na prace związane z demontażem, odbiorem oraz unieszkodliwieniem eternitu mogą się ubiegać:

-osoby fizyczne - w zakresie niezwiązanym z prowadzoną przez nie działalnością gospodarczą w rozumieniu ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 672 ze zmianami), z zastrzeżeniem § 6, 7 i 10

-jednostki organizacyjne powiatu i gmin

-wspólnoty mieszkaniowe,

-osoby prawne, w tym również parafie i spółdzielnie mieszkaniowe, a także jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, które nie działają w celu osiągnięcia zysku i przeznaczają całość dochodu na realizację celów statutowych, oraz nie przeznaczają zysku do podziału między udziałowców akcjonariuszy i pracowników,

- posiadacze nieruchomości niebędący ich właścicielami, pod warunkiem uzyskania pisemnej zgody właściciela,

- współwłaściciele nieruchomości, pod warunkiem uzyskania zgody wszystkich właścicieli,

- rolnicy wnioskujący o udzielenie pomocy finansowej na usunięcie wyrobów zawierających azbest z budynków związanych z produkcją rolną, na podstawie umowy o udzieleniu pomocy de minimis, zawartej między Powiatem Tureckim a wnioskodawcą, (w sektorze produkcji rolnej można uzyskać pomoc, jeżeli jej wartość brutto, łącznie z wartością innej pomocy de minimis, otrzymanej w okresie trzech kolejnych lat podatkowych nie przekracza kwoty 15 000 euro).

Aby otrzymać pomoc finansową na prace związane z demontażem, odbiorem oraz unieszkodliwieniem eternitu należy:

- posiadać tytuł prawny do obiektu znajdującego się na terenie gminy Władysławów

- w zależności od charakteru planowanych prac przedłożyć zgłoszenie lub uzyskać pozwolenie na budowę od Starosty Tureckiego, jako organu administracji architektoniczno-budowlanej,

- przedłożyć stosowny wniosek wraz z załącznikami (kserokopia zgłoszenia zamiaru budowy, wykonania robót budowlanych, oraz – w przypadku gdy obiekt budowlany jest związany z produkcją rolną - oświadczenia o pomocy de minimis) do Urzędu Gminy Władysławów,


Wnioski o sfinansowanie demontażu można składać w terminie od 18 maja 2015 r. do 7 września 2015 roku, a całe przedsięwzięcie realizowane jest w ramach „Realizacji programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest na terenie Powiatu Tureckiego w roku 2015” i jest elementem programu dotowanego z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie, Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu, a także środków własnych z budżetu Powiatu, oraz budżetu Gminy Władysławów.




Więcej informacji w Urzędzie Gminy Władysławów, pok. 111. bądź pod numerem telefonu 63/ 280 46 48.